Pzyprawy do grilla to produkty sezonowe, których najwyższa sprzedaż przypada na okres od maja do września (fot. Shutterstock)

Grill: Przyprawy – to działa na kubki smakowe

Przyprawy do grilla to produkty sezonowe, których najwyższa sprzedaż przypada na okres od maja do września. To właśnie podczas ciepłych miesięcy spotykamy się przy grillu, aby spędzić czas w gronie przyjaciół. W sklepach małoformatowych rok 2021 był mniej łaskawy dla producentów przypraw grillowych niż 2020, gdyż sprzedaż wolumenowa w tym okresie była o ponad 9% niższa niż w roku 2020. Aktualnie widzimy przepływy konsumentów w tej kategorii produktowej ze sklepów małoformatowych do supermarketów.

Przyprawy do grilla to produkty sezonowe, których najwyższa sprzedaż przypada na okres od maja do września (fot. Shutterstock)
Przyprawy do grilla to produkty sezonowe, których najwyższa sprzedaż przypada na okres od maja do września (fot. Shutterstock)

W kanale małych sklepów w kategorii przypraw grillowych kluczowe znaczenie mają producenci McCormick oraz Prymat. Ci dwaj producenci skupiają około 82% udziałów wartościowych w rynku małych sklepów. Najpopularniejszym wariantem przyprawy grillowej w roku 2021 w kanale małych sklepów była linia Grill Klasyczny w torebce 20 g od Prymatu. Przyprawy do grilla osiągalne są średnio w 30% małych sklepów, jednak ich dostępność w sezonie grillowym rośnie do blisko 6 sklepów na 10. Średnia cena przypraw grillowych to 2 zł za opakowanie w małym sklepie i 1,75 zł w supermarkecie. Klienci małych sklepów mogą wybierać średnio spośród 2 różnych alternatyw przypraw grillowych, jednak w okresie letnim liczba produktów w tej kategorii rośnie do średnio 3 różnych wariantów. W kanale supermarketów klient ma dużo szerszą półkę i wybór spośród średnio 7 różnych wariantów, zaś w sezonie dostępność rośnie aż do 11 różnych wariantów na sklep.

Pzyprawy do grilla to produkty sezonowe, których najwyższa sprzedaż przypada na okres od maja do września (fot. Shutterstock)
Przyprawy do grilla to produkty sezonowe, których najwyższa sprzedaż przypada na okres od maja do września (fot. Shutterstock)

Więcej informacji na temat handlu, analiz rynku oraz najnowszych trendów znajdziesz w wydaniach kwartalnika „Katalog Branżowy”.

Tekst: Magdalena Wilgatek, Centrum Monitorowania Rynku (CMR)

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *