Te trendy zmienią rynek  FMCG w 2023 roku!

Personalizacja, nowe technologie oraz dobrostan, zarówno fizyczny, jak i psychiczny – tego oczekują obecnie od firm z branży FMCG konsumenci. Po dwóch latach pandemii, które upłynęły pod znakiem skupienia na zdrowiu i bezpieczeństwie publicznym, Polacy będą teraz skupiać się w większym stopniu na swoich własnych potrzebach i zachciankach. Raport „Trendy na globalnym rynku konsumenckim w …

Te trendy zmienią rynek  FMCG w 2023 roku! Czytaj więcej »

Słodycze okazjonalne. Najwyższa sprzedaż w Dniu Kobiet fot. Shutterstock

Słodycze okazjonalne. Najwyższa sprzedaż w Dniu Kobiet

Słodycze są jednym z najczęstszych prezentów wręczanych z okazji Dnia Kobiet. Na 8 marca przypada także najwyższy pik sprzedaży słodkiego asortymentu. Sprawdzamy, na jakie jeszcze okazje Polacy lubią kupować słodycze i obdarowywać nimi swoich bliskich. Tekst Monika Pawluk Według danych M/panel w rankingu najlepsze dni dla sprzedaży 7 kategorii spożywczych słodycze największym zainteresowaniem klientów sklepów …

Słodycze okazjonalne. Najwyższa sprzedaż w Dniu Kobiet Czytaj więcej »

Wiosna na talerzu fot. Shutterstock

Wiosna na talerzu. Porcja energii i wartościowych składników

Wiosną stawiamy na lekkie potrawy. Na talerzach królują zdrowe, nietuczące składniki, a także kolorowe warzywa, które cieszą oczy i podniebienie. Bogata oferta sezonowych produktów pozwala urozmaicić dietę i przygotowywać różnorodne wiosenne dania. Tekst Magda Pawluk Wiosna odmienia nasze menu. Zamiast kalorycznych, bogatych w tłuszcze i węglowodany potraw, które chętnie jadaliśmy zimą, teraz wybieramy dania lekkostrawne, …

Wiosna na talerzu. Porcja energii i wartościowych składników Czytaj więcej »

Czas na orzeźwienie. Napoje bezalkoholowe i mleczne fot. Shutterstock

Czas na orzeźwienie. Napoje bezalkoholowe i mleczne

Tekst Monika Pawluk Napoje bezalkoholowe są kategorią sezonową i impulsową. Sprzedaż idzie w górę wraz ze wzrostem temperatury. To właśnie w upalne dni najczęściej poszukujemy orzeźwienia i nawodnienia dla naszego organizmu. Jakie jeszcze oczekiwania wobec napojów, soków, wód i produktów mlecznych fermentowanych mają konsumenci? Jedno jest pewne, że z większą częstotliwością tego typu produkty trafiają …

Czas na orzeźwienie. Napoje bezalkoholowe i mleczne Czytaj więcej »

Lody impulsowe i familijne fot. Shutterstock

Lody impulsowe i familijne

Jak kształtowała się sprzedaż w sezonie 2022? Na finiszu są już przygotowania tegorocznej oferty lodów. Producenci zauważają, że w nadchodzącym sezonie, oprócz pogody, to inflacja będzie czynnikiem silnie kształtującym sprzedaż. Tekst opracowała  Monika Pawluk  na podstawie materiałów  Ilony Mazurek,  analityk danych Centrum Monitorowania Rynku (CMR) Jak mocno pogoda wpływa na sprzedaż lodów, pokazał ubiegły sezon. …

Lody impulsowe i familijne Czytaj więcej »

Masło a inne tłuszcze. Analiza rynku fot. Shutterstock

Masło a inne tłuszcze. Analiza rynku

Tekst  Monika Pawluk  na podstawie analizy dr Magdaleny Wilgatek, Business Development Manager Centrum Monitorowania Rynku (CMR) W 2022 roku klienci małoformatowych sklepów sięgali po masło i pozostałe tłuszcze najczęściej podczas przedweekendowych zakupów. Zainteresowanie tym asortymentem wzrastało także w okresie poprzedzającym święta. Konsumenci poszukują masła wysokiej jakości o tradycyjnym smaku i aromacie. Na co jeszcze zwracają …

Masło a inne tłuszcze. Analiza rynku Czytaj więcej »

Biała królowa fot. Shutterstock

Biała królowa

Przed świętami Wielkanocy na stoiskach mięsnych w całej Polsce kró[1]lować zaczyna biała kiełbasa. Nie każdy zdaje sobie jednak sprawę z tego, jak długa i bogata jest tradycja jej wyrabiania. Tekst  Krzysztof Dziubczyński Badacze polskiego dziedzictwa kulinarnego wskazują, że kiełbasy w kuchni polskiej wyrabiano już w czasach słowiańskich. Najstarszy rodowód mają wyroby nietrwałe, nazywane dawniej kiełbasami …

Biała królowa Czytaj więcej »

Bakalie i dodatki do ciast fot. Shutterstock

Bakalie i dodatki do ciast. Tendencje w przedświątecznej sprzedaży

Bakalie i dodatki do ciast to produkty, które cieszą się zainteresowaniem przez cały rok. Nadal w okresach poprzedzających największe święta, między innymi Wielkanocy, notuje się zauważalnie wyższy popyt na tego typu asortyment. Na jakie cechy bakalii i składników do wypieku ciast zwracają uwagę konsumenci? Czy rosnąca inflacja przełoży się na sprzedaż dodatków do przygotowania wielkanocnych …

Bakalie i dodatki do ciast. Tendencje w przedświątecznej sprzedaży Czytaj więcej »

Czarne chmury nad rynkiem wołowiny fot. Shutterstok

Czarne chmury nad rynkiem wołowiny

Zdaniem ekspertów PKO BP, w tym roku możliwa jest stabilizacja unijnej produkcji wołowiny. Niemniej, KE prognozuje, że w kolejnych latach będzie się ona zmniejszać w średniorocznym tempie 0,9 proc. Jednym z czynników oddziałujących na taki stan jest niepewność związana z planowanymi zmianami w unijnej polityce rolnej. Tekst  Krzysztof Dziubczyński Polska jest szóstym co do wielkości …

Czarne chmury nad rynkiem wołowiny Czytaj więcej »

Kiedy sklepy małoformatowe uzyskują największe obroty? fot. Shutterstock

Najlepsze dni w handlu. Kiedy sklepy małoformatowe uzyskują największe obroty?

Sezonowość to główny czynnik wpływający na wielkość obrotów w lokalnych sklepach małopowierzchniowych. Sprzedaż jest bardzo mocno powiązana z porami roku i zazwyczaj wiosną, gdy dni są cieplejsze, dostrzegalna jest większa konsumpcja produktów sezonowych, takich jak lody czy piwo. Największe obroty uzyskiwane są w okresie wakacji. Pod kątem sprzedaży w poszczególne dni w ubiegłym najlepszy był …

Najlepsze dni w handlu. Kiedy sklepy małoformatowe uzyskują największe obroty? Czytaj więcej »