W polskiej tradycji na dobre zagościły trendy bożonarodzeniowe, które przybyły do nas z krajów zachodnich. Jednym z nich jest rokroczna trasa ciężarówki Coca-Coli.
Coraz bliżej święta Bożego Narodzenia, największe komercyjne wydarzenie, celebrowane na całym świecie. Największe koncerny produkujące żywność, zabawki i inne elementy obecne w gospodarstwach domowych na całym świecie prześcigają się w przygotowywaniu kampanii reklamowych, wypełnionych mikołajami, prezentami, śniegiem i święcącymi choinkami. Słowem, w okolicach grudnia nic nie sprzedaje się lepiej jak przytulna, domowa atmosfera. Niektóre marki swoimi świątecznymi kampaniami reklamowymi na dobre zagościły w świadomości społeczeństwa, jako nieodłączny element atmosfery w domu… czy na wigilijnym stole.
Mowa tu o Coca-Coli. Ich słynna reklama z 1995 roku ukazująca sznur czerwonych, charakterystycznych ciężarówek rozświetlonych na wszystkie strony świata i aktywujących „christmas spirit” okazała się światowym fenomenem. Fenomenem wartym zgłębienia jest fakt, że czerwone, kultowe pojazdy… nie istniały. Przygotowane ciężarówki były tak naprawdę makietami wykorzystanymi na planie spotu reklamowego, które po dodaniu efektów specjalnych zdobyły sławę jako ciężarówki w trasie.
Polski nie omija celebrowanie grudniowych świąt z bursztynowo-czarnym napojem. W tym roku ciężarówki Coca-Coli odwiedzą 10 miejscowości. Wyznaczonymi już lokalizacjami są: Płock, Bydgoszcz, Gdańsk, Rybnik, Kraków, Kielce, Łódź, Poznań oraz Ostrów Wielkopolski. Ostatnia, dziesiąta, została wyłoniona przez samych konsumentów w ramach głosowania w aplikacji marki. We wszystkich miastach, które odwiedzi ciężarówka, zostanie utworzona specjalna przestrzeń ze świątecznymi przebojami i produktami marki. Hasło towarzyszące aktywnościom brzmi: „Magia Świąt zawsze znajdzie drogę”.
Podczas tegorocznej świątecznej trasy nowością będzie parada Świętych Mikołajów. Odbędzie się 4 grudnia w Gdańsku. Współpraca Coca-Coli z Mikołajami na motocyklach skupia się również na pomocy potrzebującym. W ramach wspólnych działań marka przekaże datek pieniężny na szczytny cel.
Coca-Cola ogłosiła także loterię konsumencką. Powodzenia!
Tekst: materiał prasowy Coca-Cola HBC Polska Sp. z o.o.