Co najchętniej Polacy wrzucają na ruszt? (Fot. Shutterstock)

Co najchętniej wrzucamy na ruszt?

Inflacja wpłynęła na nasze wybory konsumenckie, ale niektóre potrawy pozostają w naszych jadłospisach niezmienne. Na popularności zyskuje drób (+8p.p. rdr), warzywa i owoce (+10p.p. rdr) oraz wegańskie odpowiedniki mięsa (+2p.p. rdr). Obecna sytuacja gospodarcza sprawia, że więcej Polaków planuje utrzymanie wydatków na sezon grillowy na tym samym poziomie lub wręcz ich ograniczenie – jak podaje Agencja badawcza KANTAR w grillowym raporcie prasowym.

Co najchętniej wrzucamy na ruszt?

Niezmiennie na grillach Polaków panują dania mięsne, które wybierane są aż przez 86% badanych (1 p.p więcej niż w 2021 roku). Mimo to wśród Polaków postępuje tendencja do zastępowania tych produktów jego alternatywami. Zainteresowanie wegańskimi odpowiednikami mięsa zwiększyło się z 5% w zeszłym roku do 7% obecnie. Ryby i owoce morza są wybierane przez 12% badanych.

Największą zmianę widać jednak w grillowanych warzywach i owocach, które wybiera aż 10% klientów więcej niż w 2021 roku (wzrost z 39% do 49% badanych). Kolejnym asortymentem, który notuje wzrosty zainteresowania Polaków jest drób, którym zainteresowanie wzrosło aż o 8% (z 41% do 49% badanych).

Co najchętniej Polacy wrzucają na ruszt? (Fot. Shutterstock)
Co najchętniej Polacy wrzucają na ruszt? (Fot. Shutterstock)

Wpływ inflacji

Połowa badanych na jednorazowe zakupy związane z grillem wydaje nadal od 50 do 100 zł. W porównaniu z rokiem ubiegłym zmniejszyła się jednak liczba osób deklarujących wydatki poniżej 50 zł (21% wskazań), a zwiększyła liczba osób przeznaczających na grilla kwoty w przedziale 100-150 zł (19%) i powyżej 200 zł (5%).

Obecna sytuacja gospodarcza i inflacja sprawiają, że więcej badanych planuje utrzymanie wydatków na sezon grillowy na tym samym poziomie (57% wskazań) lub wręcz ich ograniczenie (28%) w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Tekst: Agencja badawcza KANTAR

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *