U Brand wesprze Ukrainę. Marka wchodzi na polski rynek

Rozmowa z Markiem Schejbalem, prezesem 2WAY Ventures Sp. z o.o.

U Brand to marka „własna” stworzona w celu pozyskiwania funduszy na pomoc ofiarom poważnych kryzysów na świecie za pośrednictwem Udonate.eu. Niebawem na polskim rynku pojawią się produkty tej marki, a znaczna część kwoty z ich sprzedaży zostanie przeznaczona na wsparcie odbudowy Ukrainy.

Produkty marki U Brand niebawem pojawią się na polskim rynku za sprawą firmy

2Way Ventures. Dlaczego postanowiliście Państwo rozszerzyć swoją działalność o Polskę?

Pierwsze produkty w ofercie pod marką U Brand są produkowane w Polsce. W planach jest produkcja kolejnych kategorii produktów w naszym kraju. Zatem naturalne jest dla nas oferowanie produktów na sprzedaż w Polsce, w regionie CEE, jak i szerzej, za granicą.

U Brand jest marką własną. Jakie są główne cele jej działalności?

U Brand zostało stworzone jako miBrytanii. Celem Udonate jest m.in. zapewnienie pomocy ofiarom kryzysów poprzezdzynarodowy model do generowania środków na rzecz organizacji charytatywnych dystrybuowanych przez organizację non-profit Udonate założoną w Wielkiej przyznawanie dotacji i nagród renomowanym organizacjom charytatywnym działającym w terenie w celu zaspokojenia potrzeb osób, których życie, środki utrzymania, bezpieczeństwo lub zdrowie są zagrożone. W tym przypadku wszelkie środki będą przeznaczane na wspieranie Ukrainy.

Jak wyglądają przygotowania do rozbudowy oferty produktów U Brand w Polsce?

Będziemy sukcesywnie rozwijać ofertę U Brand w innych kategoriach spożywczych, na początku wybierając grupy produktów, które według partnerów handlowych będą najlepiej się sprzedawały. Będzie to połączone z informacją pochodzącą również z innych rynków zagranicznych.

Jest to długoterminowy projekt. Jak tylko wprowadzimy pierwszą kategorię piwa do sprzedaży na rynku polskim i za granicą, będziemy pracowali nad kolejnymi kategoriami produktów. Wizją Udonate, z którą można się zapoznać na stronie www.udonate.eu.

Pierwszą gamą produktów dostępnych w Polsce pod marką U Brand są piwa rzemieślnicze. Jak będzie wyglądała produkcja i czym będzie się wyróżniać to piwo?

Na początek wybraliśmy dziesięć różnych smaków i stylów piw rzemieślniczych pod ofertą U Brand, które razem oferują ciekawy wybór dla szerszej grupy odbiorców – w Polsce i za granicą. Pozwoli nam to łatwiej zarządzać produkcją i konsolidować sprzedaż na większą skalę. A skala sprzedaży przy tym projekcie znaczy wszystko. Jest szansa, że będziemy rozwijali ofertę z innymi piwami w konsultacji z odbiorcami.

Jakie kanały sprzedaży są brane pod uwagę w przypadku linii piw U Brand – sklepy mało- czy średnioformatowe, a być może placówki o większej powierzchni handlowej?

Interesują nas wszystkie kanały dystrybucji – od sklepów wszelkich kategorii do punktów gastronomicznych. Liczymy na współpracę z jak najszerszą gamą odbiorców. Naszym celem jest pozyskiwanie środków na pomoc potrzebującym oraz – co także jest ważne – przekazanie informacji, że sytuacja u naszych sąsiadów w dalszym ciągu wymaga naszej pomocy.

Które z nich są priorytetowe, np. sklepy z szeroką ofertą ogólnospożywczą (w tym napojami alkoholowymi) czy firma planuje raczej dotarcie do specjalistycznych sklepów monopolowych, w tym sieciowych – franczyzowych i partnerskich?

Wszystkie kanały dystrybucji są dla nas ważne, ale podchodząc praktycznie do tematu, będziemy chcieli rozpocząć współpracę z sieciami handlowymi i magazynami, które przejmą część pracy dystrybucyjnej i pozwolą nam skupić się na planowaniu produkcji oraz dalszym rozwoju marki. Mogę także zapewnić, że jeżeli będzie taka potrzeba, to porozmawiamy i spotkamy się z każdym klientem,który będzie zainteresowany współpracą z nami. W kraju jest wielu klientów, którzy w tej branży na rynku lokalnym mają dużo do powiedzenia i kontakty z nimi są tak samo ważne jak ze znanymi sieciami handlowymi. Główna idea marki zakłada, że część ceny hurtowej piwa zostanie przeznaczona na wsparcie Ukrainy.

Jaka część kwoty ze sprzedaży zostanie przekazana naszym sąsiadom i na jakie cele będzie mogła być przeznaczona?

Nasz model zakłada, że oddajemy 40 proc. ceny hurtowej od ceny oferowanej końcowym odbiorcom B2B, np. sieciom detalicznym. Jest to pokaźna suma, z której 50 proc. trafia do Udonate na dystrybucję wśród renomowanych organizacji charytatywnych działających na terenie Ukrainy. Drugie 50 proc. jest reinwestowane w kolejne kategorie produktów i marketing, aby znacznie zwiększać sprzedaż i środki generowane dla Ukrainy. Ogólnym celem jest przeznaczanie środków na odbudowę Ukrainy, która będzie potrzebowała ogromnego wsparcia przez wiele lat.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *